معدن ایلیت بنتونیت خروسدره آوج

معدن مورد نظر شامل معدن خاک صنعتی خروس¬دره و معدن خاک صنعتی جنوب غرب خروس¬دره در استان قزوین، بخش آوج و حدفاصل روستای خروس دره و کاروانسرا¬ واقع شده است. معدن خاک صنعتی خروس دره به صورت دو پلی¬گون چندضلعی جمعاً به مساحت حدود 9 کیلومتر مربع و در مجموع دارای ذخیره قطعی بیش-از 7 میلیون تن و استخراج سالیانه 000/290 تن به صورت روباز می¬باشند. در حال حاضر بهره¬برداران این دو معدن، شرکت نگین آران آسیا و شرکت خاک صنعتی کاروان آوج از مجموعه معدنی فلات آسیا می¬باشند.
میزان ذخیره : 7میلیون تن بصورت روباز
استخراج فعلی : استخراج فعلی : -
بهره بردار : شرکت نگین آران آسیا از مجموعه هلدینگ فلات آسیا
وسعت معدن : 3کیلومتر مربع
معدن خروسدره
avaj

محصول معدن

با انجام مطالعات شیمیایی به روش XRF و کانی¬شناسی به روش XRD کانی¬های اصلی تشکیل¬دهنده ماده معدنی در این معادن کانی¬های ایلیت _ بنتونیت بوده و با توجه به وجود درصد بالایی از ترکیبات قلیایی دارای نقطه ذوب بسیار پایین است و بررسی خواص فیزیکی حاکی از استحکام خام و خشک بالا، پلاستی¬سیته مناسب، شیرینکیج بالا، همراه با جذب آب در حد صفر و رنگ زیتونی بعد از پخت از خواص بارز این ماده معدنی می¬باشد که وجود همه این خصوصیات به¬عنوان ویژگی خاص این ماده معدنی که سبب تمایز آن با سایر تولیدات وکاربرد فراوان این خاک در فرمول بدنه کارخانه¬های تولید سرامیک پرسلان محسوب می¬گردد.
حاوی : -
ویژگی : استحکام خام و خشک بالا، انقباض و مقاومت بعد از پخت مناسب، پلاستیسیته بالا، جذب آب صفر، رنگ زیتونی پس از پخت، نقطه ذوب پایین بدلیل وجود درصد بالای ترکیبات قلیایی و قلیایی خاکی
موارد مصرف : قابل استفاده در بدنه سرامیک و پرسلان
Asset 14ch-khooros
محصولات مرتبط
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.