موارد مصرفی صنایع

موارد مصرف صنایع خود را انتخاب کنید و از معادن مورد نظر دیدن کنید

کائولن

کائولن یا خاک رس چینی تقریباً سفید رنگ است. بر اساس اندازه ذرات ریز و رنگ خالص از سایر رس های صنعتی متمایز می شود. قابلیت پخش شدن آن در آب آن را به رنگدانه ای ایده آل تبدیل کرده است. ترکیب اصلی کائولن کائولینیت معدنی است ، سیلیکات آلومینیوم آبدار که از تجزیه مواد معدنی مانند فلدسپات تشکیل شده است.
 

انواع کائولن

معادن کائولن

فلدسپات

فِلدِسپات (قدیمی‌تر: فلسپار) نوعی کانی بلورین است که از سیلیکات آلومینیم و سدیم و پتاسیم و کلسیم تشکیل شده و در سنگ‌های آذرین یافت می‌شود). فلسپات‌ها از مهم‌ترین کانی‌های سنگی آذرین به‌شمار می‌آیند. فلدسپات‌ها به سه گروه کلسیک، پتاسیک و سدیک تقسیم‌بندی می‌شوند.
 

انواع فلدسپات

معادن فلدسپات

بالکلی

بال کْلِی (انگلیسی: Ball clay ؛ ت. ت. ‘رس توپی’) نوعی رس رسوبی کائولینیتی است که معمولاً متشکل از ۲۰–۸۰٪ کائولینیت، ۱۰–۲۵٪ میکا و ۶–۶۵٪ کوارتز است. چینه‌های بومی در معدن‌های یکسان دارای ترکیبات مختلقی از جمله مقداری مواد معدنی اصلی، مواد معدنی جانبی و مواد معدنی کربن‌دار مانند زغال قهوه‌ای است.
 

معادن بالکلی

ایلیت بنتونیت

این کانی فاقد آلومینیم می باشد و منیزیم در ورقه های هشت وجهی بطور کامل جایگزین آلومینیم شده است. بنابراین به این کانی، رس منیزیم سیلیکاتی نیز می گویند. فرمول کلی آن Mg۳Si۴O۱۰(OH)۲ و ساختار آن مشابه با میکا است.Khordad 13, 1398 AP
 

انواع ایلیت بنتونیت

معادن ایلیت بنتونیت

بنتونیت

بنتونیت نام تجاری طیف وسیعی از رس‌های طبیعی با ظرفیت جذب آب بالا است. این ماده معدنی عمدتاً از مونتموریلونیت تشکیل‌شده از خاک رس معدنی حاوی یک فیلوسلیکلات به نام اسمکتیت است.

معادن بنتونیت

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.